Skip to main content

Veel Gestelde Vragen

ALGEMEEN

Hoe kunt u ons bereiken?

U kunt ons bereiken via de mail: balie@skirun.nl of via de telefoon: 072-5745729 of kom gezellig langs J.J.P. Oudweg 8 te Heerhugowaard.

Onze actuele openingstijden kunt u terugvinden op onze website www.skirun.nl

Waarvoor kunt u terecht bij SkiRun?

  • Ski-en Snowboardlessen voor jong en oud
  • Onderhoud en reparaties aan uw ski’s of snowboard
  • Verhuur skimateriaal voor uw wintersportvakantie
  • Verkopen van Bootdoc producten zoals diverse soorten zooltjes en (compressie) skisokken
  • Workshops voor het zelf onderhouden van uw materiaal
  • Verkoop benodigdheden om zelf uw wintersportmateriaal te waxen en slijpen
  • Verkoop diverse producten zoals handschoenen van Ziener, bescherming voor uw Goggle, wasmiddel voor wintersportkleding etc.
  • Een heerlijk kopje koffie of thee tijdens de lessen van uw kind of na afloop van uw eigen les.

SKI- & SNOWBOARDLESSEN

Wat is een indoor rollerbaan?

Bij ons krijgt u les op een zogenaamde eindeloze piste voorzien van een kunststof toplaag met goede eigenschappen. Doordat de piste onder u door beweegt kunt u eindeloos afdalen en vele meters trainen.

Wat zijn de voordelen van skiën/snowboarden op een rollerbaan?

De leraar bevindt zich voortdurend enkele meters van je vandaan, zodat hij elke beweging kan volgen en waar nodig kan corrigeren.
 Je kan ook je eigen bewegingen volgen in de grote spiegel aan de voorkant. Op een indoorbaan dient de techniek echter op de juiste manier uitgevoerd te worden. Dit is dan ook meteen onze kracht.

Is het veilig om te lessen op een rollerbaan?

De leraar bedient de baan met een afstandsbediening. De baan kan dus elk moment stilgezet worden. Voor uw veiligheid is het dragen van een helm verplicht.

Vanaf welke leeftijd kunnen er lessen gevolgd worden?

Voor de skilessen geldt dat er lessen mogelijk zijn vanaf 3 jaar en voor snowboard vanaf 8 jaar.
Bij kinderen van 3 t/m 6 jaar die voor de eerste keer gaan skiën starten we op onze speciale vaste kinderhelling.

Op onze website kunt u onder “activiteiten – kinderlessen” de informatie terugvinden over de kinderlessen. Wij bieden op onze vaste helling peuterlessen aan voor de 3 en 4 jarigen.  En voor de 5 en 6 jarigen is dit een combinatie van 3 lessen op de vaste helling en 3 lessen op de rollerbaan. Deze lessen vinden plaats op vaste dagen en tijden.

Is het lessen op een rollerbaan geschikt voor alle ski- snowboardniveaus?

De lessen zijn zeer geschikt voor beginners alsmede gevorderden van jong en oud! Ook als u al een betere skiër/snowboarder bent zijn techniek, vaardigheid en conditie altijd te verbeteren.

Wordt er bij het inboeken van de lessen rekening gehouden met het niveau en ervaring?

Jazeker. Als u registreert via onze site komt u automatisch binnen als beginner. Ook als u al sneeuwervaring heeft starten wij, zonder ervaring op een rollerbaan als beginner.
Elke les beoordeeld de leraar uw niveau en kunnen onze baliemedewerkers, indien nodig, uw vervolglessen aanpassen aan het nieuwe niveau.

Hoeveel lessen heb ik nodig?

Het aantal benodigde lessen is uiteraard afhankelijk van evt. (sneeuw)ervaring en hoe snel u het oppakt. Tevens is het van belang wat u zelf wilt bereiken qua techniek en vaardigheid. Wij hebben diverse lespakketten van 6, 10, 15 of 20 lessen. Met een pakket van 6 lessen kun je de basis voor het skiën onder de knie krijgen en van daaruit verder werken aan je techniek. De basistechniek van snowboarden is lastiger dan van het skiën. Om deze reden adviseren wij bij het snowboarden meer lessen te nemen (minimaal 10 lessen voor de basisvaardigheden).

Kunnen we als gezin of vrienden samen lessen?

Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid en de onderlinge niveauverschillen. De lessen zijn met maximaal 6 personen tegelijk, waarbij er telkens 3 personen op de baan staan en 3 aan de kant zitten en om de 10 minuten gewisseld wordt.
Deze 2 groepen kunnen van verschillend niveau zijn. Binnen de groepjes van max. 3 personen, houden wij rekening met enigszins gelijk niveau.

Uiteraard is het wel altijd mogelijk om met een groep van max. 6 personen de baan af te huren voor 1 uur. Wel dient u er dan rekening mee te houden dat de snelheid van de baan wordt aangepast aan het laagste niveau in de groep.

Ik heb een seizoenskaart, kan ik nu ook 2 keer per week lessen?

Nee dit kan helaas niet. De seizoenskaart heeft een wekelijkse intentie voor de periode van september t/m mei. Uiteraard is het eenmalig inhalen van een les altijd wel mogelijk in een zelfde week.

Is het mogelijk om met maximaal 2 personen tegelijk op de baan te lessen?

Jazeker. U kunt, indien u met 2  personen reserveert kiezen voor lessen met maximaal 2 personen op de baan. U betaalt hiervoor een toeslag maar staat dan gegarandeerd met 2 personen op de baan.

Kan ik bij jullie lessen volgen als ik angstig ben?

Ja dat is mogelijk. Wij hebben speciale angstlessen. Op de maandag- of donderdagmorgen krijg je, in een rustig tempo, alle aandacht. In een groep van maximaal (!) 4 cursisten werken we samen om de angst te overwinnen. Deze lessen worden gegeven onder begeleiding van Piet Bohnenn.

De data zijn terug te vinden op https://www.skirun.nl/angstlessen/

Hoe laat dien ik aanwezig zijn voor de les?

Voor de 1e les is het prettig als u 15 minuten van te voren aanwezig bent. Dan hebben we met elkaar voldoende tijd om de juiste maat schoenen, ski’s/snowboard en helm uit te zoeken voor u. Voor de andere lessen is het uiteraard ook prettig als u op tijd aanwezig bent om u klaar te maken voor de les, zodat we op tijd kunnen starten.

Welk materiaal zit er inbegrepen tijdens de lessen?

Tijdens de les kun je gebruik maken van onze schoenen, ski’s en skistokken, snowboard en kniebeschermer en helm. Heeft u eigen schoenen of een helm dan kunt u deze uiteraard meenemen en gebruiken.
Het gebruik van eigen ski’s of snowboard is niet mogelijk.

Welke kleding is het geschiktst om te dragen tijdens de lessen?

We raden u aan sportieve kleding te dragen en niet te warm gekleed te gaan.
Het is een indoorruimte waar het niet extreem koud is. Kleding advies: jogging- of trainingsbroek (geen spijkerbroek, jurk of rok), t-shirt met lange mouwen/trui of vest en skisokken. Lang haar in een staart.

Zijn er kleedkamers aanwezig?

We beschikken over 2 kleedkamers (geen douches) met in beide kleedkamers ook enkele kluisjes.

SKIPLANNER – ons online boekingsprogramma

Hoe kan ik reserveren voor een ski-of snowboardles?

Reserveren is online mogelijk via de “boek direct” button op onze website. Na het aanmaken van een account en het accorderen van de algemene voorwaarden, die u ontvangt in de mail, kunt u inloggen en zelf lessen reserveren.
Uiteraard kunt u ook telefonisch of via de mail contact met ons op nemen om uw lessen te reserveren.

Hoelang van te voren is het mogelijk om een last-minute les te reserveren?

Het reserveren van een last-minute les is mogelijk binnen 24 uur met een maximum van 10 lessen per persoon per seizoen. Het reserveren van een last-minute les is alleen telefonisch mogelijk.

Tot hoeveel uur van te voren kan ik mijn les kosteloos wijzigen?

Het wijzigen van een les is mogelijk tot uiterlijk 48 uur van te voren. Het les tegoed blijft actief en is op een later tijdstip te gebruiken.
Houdt u echter wel rekening dat bij speciale acties de termijn waarbinnen het tegoed gebruikt kan worden beperkt is.

Ik heb betaald of een betaallink ontvangen maar geen overzicht van mijn gereserveerde lessen?

Indien u inlogt op uw account kunt u onder lessen zien welke lessen er geboekt staan (ook de lessen uit het verleden staan hierin vermeld).

In het overzicht staan mijn gereserveerde lessen niet vermeld, klopt dit?

Indien de door u gereserveerde lessen niet zichtbaar zijn, dan is er wellicht iets fout gegaan en is de laatste stap in het reserveringsproces niet correct bevestigd. Wij raden u aan contact met ons op te nemen zodat wij de reservering kunnen checken en in orde kunnen maken.

Wij hebben als gezin meerdere accounts en willen deze door 1 persoon laten beheren?

Het koppelen van accounts kunnen wij alleen voor u regelen. Neem contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen regelen. Indien de accounts eenmaal gekoppeld zijn kunt u voor meerdere personen tegelijk reserveren en tevens alle accounts inzien. Per e-mailadres kan er maar één actief account aangemaakt worden.

Ik heb wel een betaallink ontvangen maar geen factuur?

In uw eigen account en eventuele gekoppelde accounts kunt u alle facturen inzien, ook de reeds betaalde facturen.

SKI & SNOWBOARD ONDERHOUD

Mijn wintersportmateriaal heeft onderhoud nodig, kan ik bij jullie terecht?

Ja dat kan. Wij bieden onderhoudsmogelijkheden aan die aansluiten bij uw wensen. Denk bij onderhoud van ski’s of snowboard o.a. aan reiniging, reparaties, kanten-tuning en diverse wax mogelijkheden, machinaal of handmatig.

Is onderhoud van ski's en snowboard het hele jaar mogelijk?

Onderhoud is mogelijk vanaf oktober tot medio mei. In het voor- en naseizoen zijn de momenten waarop onderhoud uitgevoerd wordt wel beperkt en kan het iets langer duren voor uw materiaal klaar is.

Wordt het onderhoud uitbesteed aan een ander bedrijf of verzorgen jullie dit zelf?

Al het onderhoud wordt in de eigen werkplaats van SkiRun uitgevoerd. Onze medewerkers controleren uw materiaal bij binnenkomst en kunnen u adviseren welk onderhoudspakket voor uw materiaal aan te raden is.

Ik moet extra kosten betalen voor het schoonmaken van mijn ski’s of snowboard, waarom is dat?

O.a. op de skibaan van Il Primo (borstelbaan) ontstaat er een laag siliconen op de onderzijde van uw ski’s of snowboard. Deze moet eerst verwijderd worden voordat wij uw materiaal in onderhoud kunnen nemen. Deze schoonmaak kost onze medewerkers veel tijd en tevens is hier een speciaal schoonmaakproduct voor nodig. Uiteraard is het ook mogelijk om deze siliconen laag zelf vooraf te verwijderen. Evt. schoonmaak middel hiervoor kunt u bij ons kopen.

Kan ik mijn materiaal zelf een wax laag geven tegen uitdrogen voor ik ze opberg?

Het aanbrengen van een beschermende dikke wax laag of siliconen spray om te beschermen zal er echter voor zorgen dat u extra kosten en/of werk heeft om deze voor gebruik of een onderhoudsbeurt weer te verwijderen, wij raden dit daarom ook af.

Ik heb ski's overgenomen en wil mijn schoenen hierop afgesteld hebben, is dit mogelijk?

Bij SkiRun hebben wij de mogelijkheid om uw binding perfect af te stellen en te verschuiven. De volgende gegevens zijn hiervoor noodzakelijk: gewicht, lengte, leeftijd en skiniveau. Na het afstellen van uw binding wordt de bon met de gegevens altijd op uw ski geplakt zodat u bij het ophalen zelf ook kunt controleren dat dit correct verwerkt is. De kosten hiervoor zijn afhankelijk of de binding alleen afgesteld dient te worden, of dat ze deze ook verschoven of opnieuw gemonteerd dient te worden.

Wat is het beste moment voor onderhoud van mijn ski's of snowboard?

Wij raden u aan om na uw wintersport een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Uw materiaal is dan beschermd tegen uitdroging en evt. achtergebleven vocht kan zo niet resulteren in roestvorming op de kanten.

Hoe kan ik mijn ski's of snowboard het beste aanleveren?

Ski’s ontvangen wij graag zonder skistrap en stokken. Indien uw ski’s ook afgesteld dienen te worden ontvangen wij graag ook één skischoen.
Snowboards kunnen wij alleen in ontvangst nemen zonder binding. Ook eventuele hoezen verzoeken wij u thuis te laten of weer mee te nemen naar huis.

Hoelang duurt onderhoud?

Onderhoud duurt standaard 1 week. In het hoogseizoen bestaat de kans dat uw materiaal eerder klaar is. Onze baliemedewerkster spreekt met u een dag/tijd af wanneer u uw ski’s of snowboard weer op kunt halen.
In de periode van 1 december tot 1 maart is een spoedtermijn van 48 uur mogelijk, hiervoor betaald u dan een toeslag.

Ik ga bijna op wintersportvakantie en mijn materiaal heeft nog onderhoud nodig?

In het hoogseizoen kunnen wij onderhoud verzorgen binnen 48 uur. U betaalt hiervoor een toeslag.

VERHUUR SKIMATERIAAL

Ik heb zelf geen materiaal en ga op wintersport, kan ik bij SkiRun materiaal huren?

SkiRun verhuurt ski’s voor alle leeftijden en alle niveaus, skistokken, skischoen en helmen. Daarnaast hebben we een paar snowboards voor de verhuur. Wij verhuren geen kleding en andere accessoires.

Is het materiaal van een goede kwaliteit?

U kunt bij ons rekenen op top ski’s van het merk Elan of Turner, perfect geslepen en gewaxt voor optimale grip en draaigemak en inclusief skihoes en/of skischoenentas.

Is het materiaal afgestemd op mijn niveau?

Wij verhuren meerdere soorten ski’s van 2 merken:  Elan, al enkele jaren toonaangevend als het gaat om het innoveren van ski’s en daarnaast het Nederlandse merk Turner. Onze  medewerkers kunnen u informeren over het juiste materiaal voor uw niveau.

Wat kan ik allemaal bij u huren?

U kunt bij ons terecht voor ski’s, skistokken, skischoenen en desgewenst een helm.

Kan ik telefonisch mijn verhuur aanvraag in orde maken?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen om te checken of we voor de door u gewenste periode mogelijkheden hebben. Echter voor het correct aanmeten van het materiaal is het verstandig om bij ons langs te komen. We hebben diverse pasmodellen van de schoenen en tevens kunnen we dan de juiste ski’s voor u reserveren aan de hand van uw lengte, wensen en ski niveau. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken

Ik ga een lang weekend weg, kan ik dan ook materiaal huren?

Wij verhuren materiaal voor weekendprijzen = 5 dagen (do-ma/vr-di) en voor weekprijzen = 10 dagen.

BOOTDOC & ANDERE ARTIKELEN

Wat is het voordeel van compressie skisokken?

De compressie sok is een lichtere vorm van een steunkous wat zorgt voor een betere doorbloeding en dus warmere voeten. Door een betere support raken de voeten minder snel vermoeid en herstellen de spieren sneller na inspanning. Wij verkopen skisokken met diverse compressie sterktes.

Ik ga op wintersport en heb nog niet alle benodigdheden, kan ik die bij jullie kopen?

Wij hebben een kleine collectie kwalitatief goede handschoenen van Ziener in onze shop. Ook ons eigen promotiemateriaal zoals skistraps, goggle bescherming, een buff en eventuele onderhoudsmaterialen kunt u bij ons kopen. Daarnaast verkopen wij van het merk BootDoc kwalitatief goede skisokken en zolen voor in de schoenen.

WORKSHOP ONDERHOUD & VERKOOP ARTIKELEN

Kan ik zelf het onderhoud van mijn materiaal regelen?

Met de juiste kennis en spullen is het mogelijk om zelf een groot deel van het onderhoud te doen. Uiteraard is het dan handmatig en is het een tijdrovende maar zeker interessante bezigheid. Indien u wilt weten wat u daarvoor nodig heeft en wat de juiste handelingen zijn dan raden wij u aan om deel te nemen aan de workshop die wij een aantal keren in het seizoen organiseren.

De geplande data kunt u vinden op onze website, onder het tabblad kalender https://www.skirun.nl/kalender/

Hoe kom ik aan de juiste materialen voor het zelf uitvoeren van het onderhoud?

Wij verkopen bij Skirun alle benodigde materialen om zelf onderhoud uit te kunnen voeren op uw wintersport materiaal. Tijdens de workshop krijgt u hier alle informatie over.

HORECA

Kan ik bij jullie ook wat eten?

SkiRun heeft een kleine kaart met warme en koude dranken. Wij serveren geen alcohol. Naast een tosti en kleine snacks zoals Sultana, chocolade, snoepjes en chips serveren wij geen eten.

Mag ik drinken meenemen naar de rollerbaan?

Een eigen bidon met water of een plastic flesje water van onze horeca mag u meenemen naar de rollerbaan zodat u in de pauzes wat kunt drinken. Overige drankjes en servies verzoeken wij u alleen te nuttigen en gebruiken in onze horeca.

Kan ik bij jullie pinnen?

U kunt bij ons pinnen of contant betalen. Voor de lessen ontvangt u na reservering altijd een betaallink waar u gebruik van kunt maken.